De ce nu functioneaza aerul conditionat?

De ce nu functioneaza aerul conditionat?
Motivele pentru care aerul conditionat al masinii nu mai functioneaza pot fi variate. Atunci cand ai in vedere o verificare prealabila a dispozitivului insa e sigur ca te poti scuti de cateva cheltuieli nenecesare.

Mai ales in sezonul calduros, e mai mult decat frustrant sa afli ca aerul conditionat al masinii este defect. Cu atat mai panicat vei fi cand se anunta temperaturi caniculare. Pentru ca nevoia iti impune sa calatoresti, fie ca este vorba despre serviciu sau in interes personal, trebuie sa gasesti o solutie convenabila cu privire la aceasta situatie.

Inainte de toate, e necesar sa identifici motivul pentru care nu mai functioneaza acesta, sa pui un diagnostic adecvat. Iata ce poti face pentru a gasi problema, dar si de a efectua reparatia potrivita, fara a pierde timp inutil. Va fi mai simplu faca intelegi modul in care functioneaza sistemul de aer conditionat al masinii pe care o conduci.

Cum afli de ce numai functioneaza aerul conditionat?

Operatiunea identificarii problemei va incepe dupa ce te-ai asigurat ca masina are motorul in functiune, este pe liber si ai trasa frana de mana. Stii ca esti in siguranta si ca iti poti vedea linistit de treaba.
 

1. Porneste aerul conditionat
Da ventilatorul la puterea maxima, iar apoi porneste aerul conditionat - butonul MAX A/C. Iti dai seama ca e aprins dupa led. Daca nu se deschide led-ul inseamna ca problema pleaca de la intrerupator, cu toate ca o alta cauza poate fi si lipsa curentului.

2. Verifica daca „vine” aer
Daca orificiile din ventilatie nu sufla aer, incearca o putere mai mare a dispozitivului. Sunt situatii cand acesta trece numai la anumite puteri. Asta inseamna ca problema e la motor, respectiv la rezistenta. Daca una dintre aceste piese este defecta, vor exista astfel de consecinte.
In situatia in care simti aerul, insa acesta nu are o forta suficienta, este cazul sa arunci o privire asupra filtrului de aer din dotare. Cand puterea este redusa, chiar daca ai setat treapta cea mai inalta de ventilatie, poate exista un impediment in calea aerului.

3. Verifica temperatura aerului
Cu ajutorul unui termometru, afla valoarea aerului ventilat de aparat. Conteaza si temperatura ambientala, dar si fluxul de aer in cea ce priveste o functionare corespunzatoare a aparatului de AC. Cand acesta este bun, va avea capacitatea de a raci aerul interior cu pana la 30-40 grade fata de valoarea exterioara. Consultarea unui mecanic poate fi necesara atunci cand nu exista aceasta diferenta pentru ca indica o problema a dispozitivului.

De asemenea, o verificare exterioara a masinii este utila. Mai exact, trebuia sa verifici orice posibila obstructie existenta la nivelul fluxului de aer. Arunca o privire si asupra curelei de accesorii a aerului conditionat, precum si asupra compresorului. Sigurantele si cablajul sunt alte doua elemente pe care trebuie sa le verifici.

Cum diagnostichezi un aparat de aer conditionat defect?

O solutie in acest sens este testerul de presiune a aparatului. Dupa ce ai oprit motorul masinii, localizeaza porturile de presiune. Mai departe, instaleaza testerul de presiune destinat instalatiei de aer conditionat si porneste motorul, avand setat AC-ul la maximum.

Presiunea din cadranul cu valoare joasa trebuie sa se situeze in jur la 40psi, cea presiunea ridicata ar trebui fie situata intre 170 si 250 psi. Vor conta si temperatura externa, dar si dimensiunea sistemului AC din dotare. Orice valoare care nu se incadreaza in cele mentionate indica nefunctionalitatea dispozitivului. Poate fi vorba de o scurgere. Odata identificat locul si remediata problema, se poate face reincarcarea sistemului cu freon.

Daca aceasta operatiune te depaseste, iti recomandam sa ceri ajutorul unei persoane in cunostinta de cauza, care o poate efectua in siguranta.
 

Suport clienti 08:30-17:00

0757481756 miriamis.office@gmail.com
Dupa in

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!